Uw zorg

Verpleegkundige Saskia Verhulst krijgt DAISY award

De internationale DAISY Award erkent en beloont verpleegkundigen voor hun buitengewone zorg, hun empathisch vermogen en klinische vaardigheden. Hij wordt uitgereikt met aanwijzingen van patiënten zelf.

De Amerikaanse oprichters Bonnie en Mark Barnes richtten de DAISY Foundation op ter nagedachtenis van Patrick Barnes. Deze laatste overleed op 33-jarige leeftijd aan een auto-immuunziekte. Zijn familie raakte erg onder de indruk van de zorg en het medeleven van het verzorgend personeel dat ze verpleegkundigen over de hele wereld wilden bedanken met deze award. Voor de eerste uitreiking in België kwamen Bonnie en Mark speciaal naar Edegem.

Met de onderscheiding wordt de job van verpleegkundige in een positief daglicht gezet. De award wordt toegekend op basis van getuigenissen die patiënten en hun familie geven over hun verblijf in het ziekenhuis. Verpleegkundige Saskia Verhulst kreeg een mooie reactie van een moeder die tweemaal kort achter elkaar met haar baby op Intensieve Zorgen terechtkwam. “Saskia stelde ons helemaal gerust. We konden altijd bij haar terecht. Ze heeft een zeer warm hart en we hadden blindelings vertrouwen in haar”, luidde een deel van de getuigenis. De werkgroep Positieve Werkomgeving beoordeelde alle reacties en gaf Saskia unaniem de award.

Ik ben zeer vereerd en er zelfs even niet goed van. Het geeft uiteraard een goed gevoel, maar ik doe uiteindelijk gewoon mijn job. Ik moet ook de rest van onze afdeling erbij betrekken want zonder de andere medewerkers kan ik dit niet. Ook zij leveren prachtig werk. Saskia Verhulst, verpleegkundige intensieve zorgen

Saskia is ondertussen een vaste waarde in het UZA. Ze werkt al negentien jaar op de dienst Intensieve Zorgen. Het UZA zal voortaan ieder kwartaal de DAISY Award uitreiken aan een verpleegkundige.

LEES HIER HET VOLLEDIGE ARTIKEL UIT MAGUZA.