Onze medewerkers

UZA opnieuw Top Employer

Medewerkers met de volle ‘goesting’ naar het werk doen komen, is voor het UZA een topprioriteit. Dat we onszelf in 2019 opnieuw een ‘Top Employer’ mogen noemen, is daar een bewijs van. Niet alleen patiënten maar ook medewerkers zijn bij het UZA dus in goede handen.

Het Top Employer-label is een wereldwijde erkenning voor bedrijven met uitstekende arbeidsomstandigheden en vormt een krachtige tool in het aantrekken van nieuw talent. Het biedt ons ook de mogelijkheid om te ontdekken op welke vlakken we nog meer kunnen inzetten.

Het UZA behaalde een totaalscore van 93% op de ‘HR best practices’-vragenlijst van het Top Employers Institute, met een perfecte score op ‘talent strategy’ en ‘workforce planning’. Ook ons onthaalbeleid voor nieuwe medewerkers werd beloond met een uitmuntende score (98%).

Het UZA staat voor uitstekende arbeidsomstandigheden, koestert talent, ontwikkelt zich op alle niveaus van de organisatie en optimaliseert voortdurend het personeelsbeleid. Zo zorgt het UZA goed voor iedereen, ook voor haar medewerkers en mogen we ons als enige ziekenhuis al voor het 14e jaar op rij een “Top Employer” noemen.