Uw zorg

CT-unit krijgt metamorfose

De dienst radiologie beschikt sinds begin 2019 over de nieuwste generatie CT-toestellen op de markt. Deze toestellen geven meer gedetailleerde beeldinformatie weer, met een belangrijke toename van de diagnostische waarde van het onderzoek voor de patiënt. Om ook de patiëntbeleving te bevorderen, werd veel aandacht besteed aan de inrichting van de onderzoeksruimtes. Met grote muurstickers in de nieuwe CT-onderzoekszalen waan je je in een bos, aan het strand of in een bloeiende boomgaard. Een aangename omgeving voor zowel patiënt als medewerker.

Sinds de zalen verfraaid werden, krijgen we elke dag positieve reacties. De kleurrijke foto’s aan de muur zorgen voor afleiding, een relaxmoment en stellen de patiënt zo meer op hun gemak.Erwin Verbeeck, referentieverpleegkundige radiologie

Om de ervaring compleet te maken, wordt op de dienst nu ook geëxperimenteerd met geurbeleving. In de boomgaardzaal valt subtiel een bloemetjesgeur waar te nemen.

“Aan het resultaat van een onderzoek kunnen we helaas niets veranderen, maar we blijven er alles aan doen om de patiëntbeleving te verbeteren en het hele proces zo weinig mogelijk impact te laten hebben op de patiënt”, besluit waarnemend diensthoofd radiologie dr. Spinhoven.