Onze medewerkers

Continu blijven ontwikkelen

UZA-medewerkers worden continu bijgeschoold om hun kennis en competenties verder te ontwikkelen. Twee opleidingen die in 2019 in het oog sprongen zijn “Creative problem solving” en “Stressmanagement”.

Creative problem solving
In 2019 zette het UZA verder in op het stimuleren en begeleiden van innovatie. Creativiteit is stap één bij innovatie. En innoveren is eigenlijk niets anders dan het succesvol implementeren van nieuwe, geschikte ideeën. Door middel van opleidingen en workshops rond de methodologie “Creative problem solving” probeerden we het creatieve zelfvertrouwen van onze medewerkers te laten groeien. Dit kan immers helpen om nieuwe, implementeerbare oplossingen te vinden voor uitdagingen waarmee we geconfronteerd worden.

Stressmanagement
Medewerkers weerbaar maken tegen stress en spanning is een belangrijke sleutel in het voorkomen van burn-out. Daarom organiseerde het UZA verschillende cursussen stressmanagement met als doel medewerkers nieuwe vaardigheden aan te leren om stress op het werk zelf te kunnen hanteren.